Wherefore art thou, Elvis?

Idag var jag hos tandhygienisten. Hon tog bort tandsten och fotade min fula klump som jag har fått efter min vänstra läppiercing för hundra år sedan. På fredag ska hon på möte med tandläkarna och ta upp klumpen och mina två mjölktänder som jag inte tappat för det finns inga tänder under dem som kan ta över mjölktändernas plats.
Jag tycker om den här tandhygienisten, när jag var hos henne sist var det första gången jag ens träffat en tandhygienist istället för en tandläkare, och det är så konstigt att min förra mottagning inte gjort något åt den förädande tandsten jag haft på nedre tandraden i fyra år, då min tandhygienist Sofia idag sa att det är tandsten, vilket jag inte ens visste om. Jag har alltid trott mina tänder hållt på att ruttna eller något, men hon tog bort det idag och nu har jag normala tänder igen.

Imorgon ska jag träffa min nya psykolog för första gången, och det är givetvis nervöst. En ny människa man ska öppna upp sig för, det är inte lätt. Sedan på torsdag ska jag åka in till Vänersborg och få lillsparven kastrerad, äntligen. Då hoppas jag han slutar upp med sina fasoner i min säng, som jag inte förstår varför just det måste vara min säng och ingen annan plats i lägenheten. Bara sängen.

Nästa vecka är det dags för mötet med bistånd, angående psykiatriboende. Men det är så jobbigt för jag vill egentligen ingenting men nu har jag redan fått en tid och jag mår så dåligt om jag ringer återbud. Klarar inte av att säga nej eller tacka nej till saker för jag känner att jag sårar personen då.
Men i och med att det är fruktansvärt lång kötid till boende så kommer det ju inte bli av i första taget.

Jag är så himla sugen på te, men jag får varken dricka, röka eller äta under en timme till. När tandstenen slipades bort så försvann tändernas yttersta lager, sa tandhygienisten, så jag måste vänta två timmar från att det blev färdigt, så det yttersta lagret hinner återskapas igen. Jag får stå ut, och dricka massor av te om en stund istället.

Nu tänkte jag ta fram och tina världens godaste vegetariska alternativ till korv; Middagskorven från Hälsans Kök. Åh, den är så sjukt god så jag kan äta ihjäl mig på den. Tänkte steka den med grönsaker, det är supergott!


Namn:
Spara mig.
E-mail:

Bloggadress:

Kommentar:


Tro vad du vill om mig
Ingen vet vem jag är och ingen kommer någonsin veta.