Ilska

 
Imorgon ska jag till psykologen och jag orkar verkligen inte. Skulle egentligen varit där igår men jag hade ingen ork till att gå upp, fixa mig och ta bussen och vara bland människor så jag ringde återbud och fick tid imorgon klockan elva istället. Hur sjutton jag ska orka gå upp i tid är en bra fråga men jag får försöka. Måste även be om att ta nya blodprover vilket jag fruktar enormt för. Jag har en hemsk sprutfobi och är dessutom svårstucken som attan vilket inte gör saken bättre när det krävs minst tre stick men oftast fem innan mina sönderstuckna lemmar ger ifrån sig något blod. Men när jag träffade psykläkaren på IMA så sa hon att mina B-värden var såpass låga sist jag tog prover, vilket var ett år sedan ungefär, och att jag ligger på 80 när man ska ligga på 500 (?) om jag inte minns helt fel av vad hon sa men det var nog så. Hon ville att jag skulle ta injektioner för att det är såpass akut men jag vägrar. Jag började ta B-vitaminer igen när jag började på psykosmottagningen men jag har faktiskt bara tagit två tabletter toalt utav de 1 gånger om dagen jag ska ta dem. Jag har liksom inget intresse av att ta hand om mig själv alls och ingen ork till det ändå, men jag får se hur det blir när jag tar nya prover. Jag tar tabletter över sprutor vilken dag som helst.

Idag är en av de sämre dagarna. Kanske inte rent måendemässigt, även om det alltid är dåligt gånger en miljard, men det har varit en såpass tråkig dag och jag är så rastlös att jag skulle kunna slå sönder hela min lägenhet bara för att få gjort någonting plus att få ut lite inre agressioner. Föreställa mig att jag slår sönder mig själv och alla som jag hatat genom åren. Bara vara lite fysisk och inte bara psykisk.

Ska snart bege mig till sängen, även om jag inte är trött och ändå inte kommer somna förrän om ett bra antal timmar, men jag inbillar mig att jag kommer orka mig upp i tid om jag går och lägger mig nu även om jag vet att jag kommer vara lika trött oavsett vad. Speciellt när jag är arg, utan orsak. Är bara arg och irriterad och vill slå sönder saker. Får slå mig själv istället...

Skriver imorgon igen, om jag har ork/lust. God kväll.
Ann-Ki

Det är viktigt att ta hand om sin fysiska kropp, så att den fungerar, annars rasar allt och du mår psykiskt sämre. Att ha vitaminbrist är allvarligt.

Jag följer din blogg och din kamp och jag bryr mig om dig fastän jag inte känner dig personligen. Kan jag med ett par enkla skrivna ord göra att du mår lite bättre, blir jag glad!

2013-06-14 - 15:56:21
Besök: http://dobbitazz.blogg.se/


Namn:
Spara mig.
E-mail:

Bloggadress:

Kommentar:


Tro vad du vill om mig
Ingen vet vem jag är och ingen kommer någonsin veta.