Jag har en dålig dag, ett dåligt liv, så ta det inte personligt

Jag undrar ibland om folk är dumma. För ibland känns det verkligen som dem är det.
Både på den här bloggen samt min anonyma får jag frågor kring sådant som är så uppenbart i texten, eller frågor som inte alls har med inlägget att göra utan som bara irriterar.
Som t.e.x nu på sistone när jag skrivit ett inlägg, så får jag kommentarer som frågar om sådant som står klart och tydligt i texten. Igår fick jag en kommentar på min anonyma blogg som jag blev irriterad på som bara den.
Jag skrev ett inlägg om hur jag mår och lade till en GIF som passade till. Får en kommentar av någon som frågar: "En film till? Vet fortfarande inte vart den kommer ifrån?"
Jag förstod inte alls vad människan pratade om. Vadå film? Och vad har det att göra med mitt inlägg?
Frågade personen vad sjutton den babblade om. Fick till svar att det rörde sig om GIF-bilden och vart den kom ifrån. Blev ännu mer irriterad. 1. Det har absolut INGENTING med mitt inlägg att göra, som dessutom var ett ångestfyllt inlägg och jag trodde jag kanske skulle fått någon kommentar om själva texten men nej, då handlade det om vart bilden kom ifrån och varför jag inte visste vart den kom ifrån. 2. Hur i hela världen ska jag kunna veta vart alla GIF bilder kommer ifrån? Jag sparar dem från Tumblr och WeHeartIt och det finns väl ingen som kan peka ut exakt vilken film/serie alla GIF bilder på nätet kommer ifrån?

Nu är det ju såhär också att min hjärna inte fungerar på samma nivå som de flesta andras, men när folk kommenterar dumma saker så vill jag bara skjuta dem i huvudet. Skriver jag en text som handlar om hur jag mår och får en kommentar så förväntar jag ju mig att den kommentaren handlar om det inlägg jag skrivit och inte något annat.

Sedan har jag även fått ett par andra dumma kommentarer som bara bevisar att ja, folk är dumma i huvudet som antingen inte kan läsa ordentligt eller bara ser på bilden/bilderna man har i ett inlägg och kommenterar dem. Jag hatar sådant!

Jag har Asperger och jag måste ha allting precis och direkt, inte mellan raderna. I och med att det är så min hjärna fungerar, så förväntar jag mig att andra ska ha det likadant. Men det är ju inte så. Därför får jag dessa kommentarer, och därför reagerar jag på detta sätt. För att om jag säger/skriver en sak så förväntar jag mig ett rakt svar tillbaka, inget blubb blubb hit och dit.

P.S: Sådant som är utdrag ur min bok har ingenting med min dag att göra. Det är utdrag från boken, kan vara från flera år tillbaka och när jag då skriver i slutet vilken tid utdraget är ifrån, ja då är det den tiden och inte igår eller idag. Ska ni läsa bloggar så läs hela textfanskapet innan ni kommenterar.


Namn:
Spara mig.
E-mail:

Bloggadress:

Kommentar:


Tro vad du vill om mig
Ingen vet vem jag är och ingen kommer någonsin veta.