Systerdag


Idag har jag varit med syster hela eftermiddagen och kvällen. Vi åt mjukglass, pratade massor, syster bjöd på mat som vi åt vid kanalen och så kikade vi i en pryttelaffär som har massa fint.
Efter många timmar åkte vi hem till henne där vi såg på Youtubevideos och gosade med hennes mysiga katter Buffy och Spike.
Kom hem för en halvtimme sedan, var sista bussen hem till mig. Syster var även generös och köpte två kassar mat till mig bara sådär medan jag hjälpte henne panta fyra papperskassar överfulla med burkar och flaskor. Fick lite grönsaker, en ny vegetarisk maträtt som heter "miniburgare" eller något liknande som är från ett märke jag aldrig hört om eller sett innan, så det ska bli intressant att se hur de smakar.

Har haft en fin dag, soligt och fint för det mesta. Blåser dock alltid mer i Vänersborg eftersom det ligger vid Vänern, men det var okej väder ändå.
Nu kikar jag efter nya videos att se på och imorgon ska jag till psykologen för andra gången. Jag tycker inte om henne för hon har världens mesigaste röst och jag kan inte ta henne på allvar när hon är så tystlåten och inte är den som sköter samtalet, för jag hatar att ta initiativ till sådant som har med mitt mående att göra och pratar inte frivilligt utan svarar endast på frågor jag får. Hon ringde imorse och berättade att hon läst i journalen att jag varit på sjukhuset efter självmordsförsök (igen) och frågade om jag skulle komma imorgon eller om jag var kvar på sjukhuset. Jag svarade att jag är hemma och att jag kommer och hon utbrast förvånat: "Gör du? Okej!" vilket var lite skumt. Jag saknar min förra psykolog, hon var jättebra och rolig att prata med. Tyvärr jobbar hon inte kvar utan arbetar någonstans i Göteborg nu.

Resten av veckan har jag inga planer för, mer än tvättid på onsdag. Och att ha fullt upp med att inte kollapsa ännu mer.

Hoppas ni haft en fin dag med sol.

/Syster smygfotade när jag åt glass.

Mattias

Nemen vilken söt tjej :'D

2013-06-12 - 21:15:20
Emelie

Gulle.

2013-06-12 - 23:57:43


Namn:
Spara mig.
E-mail:

Bloggadress:

Kommentar:


Tro vad du vill om mig
Ingen vet vem jag är och ingen kommer någonsin veta.