Cruciamentum

92:a bosatt i en stad från ingenstans. Hyr en liten etta och bor tillsammans med mina två katter och mitt ständiga mörker.
Jag gillar latin, djur (vegetarian sedan 2005) musik, Buffy the vampire slayer, Skins, Angel, How I Met Your Mother, spelar Tomb Raider och The Legend of Zelda.
Drömmer om att bli smal och lära mig stunts, men jag är realist och jag kommer nog aldrig bli varken smal eller lika bra som en stuntwoman.

Jag är inne på mitt tredje år som sjukskriven till 100 %. Har diagnoserna IPS (mer känt som Borderline) samt Asperger syndrom.
Jag är självdestruktiv och tycker inte om sociala situationer. Jag gillar inte närhet och blir obekväm om någon kommer nära mig, såsom för att hålla en hand på axeln eller kramas. Jag måste själv välja om jag kan komma nära någon men ingen bryr sig om vad jag vill så de tar i mig ändå.

Jag har väldigt svårt att säga nej och känner alltid att jag måste vara alla till lags. När allt blir för mycket så stänger jag ner allt och isolerar mig hemma i min lilla lägenhet. Jag svarar sällan på sms, pratar helst inte alls i telefon då jag har telefonskräck, samt att jag sällan har ork att chatta med andra på nätet. Det är inte många som står ut med mig och mina beteenden och det kan jag förstå.

Om dagarna dricker jag mycket te, röker långa silvriga Level, gosar med katterna och ser på serier eller YouTube videos. Att skriva är förstås också givet. Skriver sedan 2009 på min självbiografi, dock för min skull och ingen annans, och jag kan säga att jag är 99,9 % säker på att ingen annan kommer läsa den mer än jag.

Så ja, hej och välkommen till Cruciamentum. Bloglovin finns för den som vill följa. Klicka här.


kiki

jag läser ^^ å vet inte ens hur jag hittade din blogg. men men. Nyfiken fråga, det med att du inte gillar när nån tar i dig, vill du ändå ha en pojkvän(/flickvän) eller betyder det att du vill leva som singel? Tycker också det är svårt med sånt

Svar: Jag lever helst utan förhållande. Av många orsaker, men att spendera mycket tid med någon i rad klarar jag inte, sedan att jag inte tycker om beröring är ju givetvis en stor del utav det också.
Emelie Angelstar

2013-05-27 - 19:32:16
JULIA.

Vilken fin presentation. Känner igen mig i det du skriver.

Johodu! Om du kommer att sälja den så kommer jag köpa den, kura ihop mig under täcket och läsa den.

2013-05-27 - 20:10:43
Besök: http://juliasphotography.blogg.se/


Namn:
Spara mig.
E-mail:

Bloggadress:

Kommentar:


Tro vad du vill om mig
Ingen vet vem jag är och ingen kommer någonsin veta.