Igår och idag

De senaste dagarna har det varit olidligt varmt. Nu väntas regn.

Igår kom syster förbi en stund med sin vän Malin, vi satt på balkongen och åt kakor och drack juice medan syster skämde ut oss med att spana på killarna nere på gården och göra flörtljud. Trodde jag skulle dö, så pinsamt det var. Sa tillslut till syster att det faktiskt inte är hon som bor här och att jag inte tycker om att hon gör så, för om jag träffar på dem någon dag kanske de säger något till mig och det vill jag inte.

Efter att dem åkt tillbaka till Vänersborg ringde jag mamma och frågade om jag kunde komma över en stund. Det fick jag så jag spenderade resten av eftermiddag och kväll hos henne.
Fick även samtal från min sjuksköterska på psyk som fått tag på Apoteket, då de gett mig medicin för en vecka för lite, men psyk var inte övetalade utan skulle ringa till Apoteket och höra, men det stämde så jag får hämta medicinerna när jag har tid. Ska till kommunen på tisdag så tänkte passa på när jag ändå är i stan att hämta ut medicin.

Idag var även Jurassic Park 3D färdignedladdad, dock till min besvikelse och oförståelse är bilden dubbel, alltså är det en bild till vänster och samma bild till höger. Förstår inte varför det är så, kan ju inte se en hel film med det. Blev jättesur för jag har längtat som en tokstolle efter att se hur den ser ut med bättre bild. Nu får jag istället vänta tills den finns att köpa. Egentligen gör det inte så mycket för jag vill gärna ha min egna lilla Jurassic Park DVD men samtidigt är jag världens otåligaste människa för det mesta så jag hatar att vänta på saker och ting.

Tänkte dricka lite juice nu och sedan äta mango med yoghurt. Ha en fin kväll.
Ann-Ki

Förstår att du fann det pinsamt att din syster sitter och busvisslar på grabbarna ifrån din balkong, bra att du sa till henne och att hon slutade och visade respekt.

Det där med din medicin verkar krångligt... Hoppas att det blir ordning och reda med det, för det är ju viktigt för dig att det funkar, annars mår man ju bara sämre.

Trist det där med att din favofilm blev dubbel, men du har ju nåt trevligt att se fram emot när den kommer ut på DVD och tålamod det får väl växa fram så småningom.

2013-06-02 - 18:39:06
Besök: http://dobbitazz.blogg.se/


Namn:
Spara mig.
E-mail:

Bloggadress:

Kommentar:


Tro vad du vill om mig
Ingen vet vem jag är och ingen kommer någonsin veta.