Tre saker jag tycker om och varför

1. Jag älskar att gunga.
Jag kan sitta hur länge som helst och gunga, men när jag umgås med någon och frågar om vi ska gunga så får jag mest en sned blick och blir inte tagen på allvar. De flesta tror jag skämtar, men det gör jag inte. Även om jag är 21 år så älskar jag att gunga och det borde inte finnas någon samhälls-lag om att man inte borde gunga som vuxen. Jag blir glad av att gunga.



2. När mina favoritkanaler på YouTube laddat upp nya videos.


Det är något som alltid gör mig glad och förväntansfull. Allra gladast blir jag när Pewdiepie eller Smosh laddat upp nya videos, dubbelt så glad när båda kanaler har nya videos upplagda. Det kan göra min dag, och jag skrattar alltid när jag ser Smosh skumma sketcher, för de har nästan lika konstig humor som jag själv och ibland känns det nästan som de har samma hjärna som jag när det gäller underhållning, haha. Och att höra Pewdiepie's kommentarer är alltid roande. Ibland säger han något helt oväntat som gör att jag inte kan sluta skratta. Det är fint.

3. När jag ser mina bekanta få upp ögonen för köttindustrin.


Då tänker jag: "Äntligen! Varför inser du att det är hemskt och fel först nu?" men så blir jag glad för det är bättre sent än aldrig. Djurens rättigheter är ett ämne jag önskar jag kunde engagera mig mer i än jag faktiskt gör, men jag har inte den mentala orken till det och det tycker jag är väldigt synd. Men jag äter varken kött, fisk, fågel (fisk och fågel är ju faktiskt också kött tycker jag, men de ses ändå som separata kategorier) samt att jag inte äter något som har gelatin i sig, använder ingenting med äkta skinn, läder eller päls. Alltså håller jag mig ifrån döda djur helt. Däremot äter jag smör, dricker mjölk och äter ägg, fast bara i mat/bakverk för jag tycker ägg är vidrigt äckligt som kokt eller stekt.

Här är tre slumpmässigt utvalda saker jag tycker om och varför. Tycker du om samma saker som jag?
JULIA.

Vi kan gunga, kolla på youtube videos och läsa ännu mer om hur djur far illa till. Tillsammans.

2013-05-30 - 16:09:59
Besök: http://juliasphotography.blogg.se/


Namn:
Spara mig.
E-mail:

Bloggadress:

Kommentar:


Tro vad du vill om mig
Ingen vet vem jag är och ingen kommer någonsin veta.